Wie zorgt ervoor dat de collega’s van WFR op een (offshore) werklocatie komen? En dat al het benodigde equipment paraat staat als het werk begint? Dat is Mart. Als Project Planner is hij een echte regelneef die achter de schermen zorgt dat alles op rolletjes loopt. Tijd voor een kennismaking.
Wat houdt je functie precies in?
Mart: “Mijn werk draait om drie pijlers: mensen, materiaal en transport. Ik zorg ervoor dat onze medewerkers op het juiste moment op de juiste plek zijn. Dat betekent onder andere het regelen van helikoptervluchten naar offshore platforms en overnachtingen. Daarnaast plan ik het transport voor al het materieel dat nodig is voor onze projecten, met alle bijbehorende papieren zoals materiaallijsten en certificaten. Vooral voor offshore projecten is dat best een precieze klus omdat je te maken hebt met deadlines, de planning van de offshore supply schepen en bijvoorbeeld het vervoer van gevaarlijke stoffen.”
Dat is een flinke verantwoordelijkheid. Hoe hou je alles op orde?
“Overzicht en communicatie zijn heel belangrijk in dit werk. Het helpt dat we goed op elkaar ingespeeld zijn als team. Samen met mijn collega’s Arno, Patrick, Pascal, Henri, Wesley, Arjan en Timo werk ik nauw samen en zorgen wij ervoor dat de jobs goed verlopen.”
Wat is het leukste aan je werk?
“Voor mij is dat de afwisseling. Het ene moment ben ik bezig met papierwerk voor het vervoer van gevaarlijke stoffen en het volgende moment ben ik de planning aan het maken voor onze volgende klus. Samenwerken spreekt me aan, het is mooi om samen met collega’s te zorgen dat een project goed loopt. We weten wat we aan elkaar hebben en iedereen is bereid om te helpen als dat nodig is. Het is echt teamwork. WFR is een 24-uursbedrijf, dus je moet snel kunnen schakelen.”
En wat was je grootste uitdaging?
“Offshore projecten zijn altijd complex, vooral omdat er veel partijen bij betrokken zijn. Eén van de meest uitdagende projecten was onze eerste welltest bij Petrogas. Daar kwam enorm veel equipment bij kijken en bovendien waren er ook third parties bij betrokken.”
Hoe ben je in deze baan terechtgekomen?
“Via een partnerbedrijf ben ik drie jaar geleden bij WFR begonnen. Eerst in de werkplaats, waar ik ervaring kon opdoen. Dit heeft me een goede technische basis gegeven en dat helpt me nog steeds in mijn huidige werk. Nadat we gingen uitbreiden kwam er meer werk op kantoor en toen heb ik de overstap gemaakt.”
Tot slot: wat maakt WFR een leuk bedrijf om bij te werken?